leftmodule
  • Greek
  • English

 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ
       ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ



ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΓΕΩΡΓΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (Ε.Γ.Τ.Π.Ε.-Π.)


δράση χρηματοδοτήθηκε πό τό πιχειρησιακό πρόγραμμα (Ε.Π.)  “Αγροτική νάπτυξη - νασυγκρότηση τς παίθρου 2000 - 2006 ξονας 7” και συγχρηματοδοτήθηκε πό τό Ερωπαϊκό Γεωργικό Ταμεο Προσανατολισμο και γγυήσεων – Τμμα Προσανατολισμο.

This action was financed by the operation project “Rural development Reconstruction of the country 2000 – 2006 Axis 7” and also financed by the European Agricultural Fund Department.



MONAXIΣMOΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ

 

ρχιμ. Μαξίμου

Καθηγουμένου . Μονς γίου Διονυσίου το ν λύμπ

 

Εχαριστ θερμά τόν γιο Λευκάδος καί τόν Καθηγούμενο τς ερς Μονς Παναγίας Φανερωμένης πού μέ κάλεσαν νά παρευρεθ στό Μοναχικό τοτο Συνέδριο καί νά διαπραγματευθ τό σπουδαο θέμα «Μοναχισμός καί Θεία Εχαριστία».

Παρακαλ νά μο συγχωρηθ τό τόλμημα νά παρουσιαστ μπροστά σ’ ατή τήν σπουδαία Μοναχική Σύναξη καί νά π πράγματα πού εναι γνωστά σέ λους σας καί μπειρικά βιωμένα, φ’ σον λοι νήκουμε στό κοινόν Σμα τς σωτηρίας μας, τήν κκλησία.

 κκλησία, ς γνωστόν, εναι μόνος χρος μέσα στόν ποο πραγματώνεται τό Μυστήριο τς λυτρώσεώς μας. Εναι τό ζωντανό Σμα το Χριστο, που γίνεται συνάντηση μν τν μαρτωλν καί ποστατν μέ τόν Σωτρα καί λυτρωτή μας καί μες ο Μοναχοί, ς μέλη ατο το Σώματος, λη τήν ζωή μας, ψυχ καί σώματι, τήν νσωματώσαμε σόβια στόν χρο ατό ργαζόμενοι τήν σωτηρία μας.

 νσωμάτωσή μας στήν κκλησία διασφαλίζει λα τά πόλοιπα ργα μας. Οτε  σκηση, οτε προσευχή, οτε πνευματικός μας γώνας, οτε καί ατό τό μαρτύριο, χωρίς τήν κκλησιαστικοποίησή μας, δέν προσφέρουν σωτηρία.

Λέγοντας κκλησιαστικοποίηση ννο τήν νσωμάτωση στό Σμα το Χριστο καί τήν συνειδητοποίηση τι καθένας μας εναι σέ ζωντανή σύνδεση μέ τά λλα μέλη πού παρτίζουν τό Σμα το Χριστο, ρα καί μέ τήν κεφαλή ατο το Σώματος, τόν Χριστό.

βασική δύναμη πού συνδέει τά μέλη μέ τόν Χριστό καί μεταξύ τους εναι κοινωνία τς γάπης.  γάπη δέν εναι, σύμφωνα μέ τό δωδέκατο κεφάλαιο τς Α΄ πρός Κορινθίους πιστολς το ποστόλου Παύλου, μία πλ ρετή  να πλό συναίσθημα πού προσπαθε  πόστολος νά νσπείρει στούς Κορινθίους, λλά  ψιστη διδασκαλία του περί κοινότητος καί νότητος τς κκλησίας το Χριστο, πού ν γί Πνεύματι διοχετεύονται πό τήν κεφαλή, τόν Χριστό, στά μέλη, λα τά χαρίσματα το Θεανθρώπου. Ατό τό Σμα, δηλαδή  κκλησία, πού κάλλιστα μπορομε νά τό ταυτίσουμε μέ τήν γάπη, δηλαδή τήν λληλοεκστατική διαπροσωπική κοινωνία το Χριστο πρός τά μέλη καί τν μελν πρός τόν Χριστό καί μεταξύ τους, εναι τό σημεο κενο πού διασφαλίζει τήν νότητα, χωρίς νά φήνει περιθώρια ατονομήσεως τν μελν  ποτιμήσεως τν χαρισμάτων. Δέν μπορε κανένα πο τά μέλη νά π «χρείαν σου οκ χω». Καί τά πιό ταπεινά καί σήμαντα διακονήματα εναι χαρίσματα πού οκοδομον τήν κκλησία.

 νότητα ατή πιτυγχάνεται ντολογικά καί ργανικά, χι θεωρητικά καί κατ’ πίνοιαν, οτε μέ κάποιες νομικές κοινωνικές διαδικασίες πού δέν διασφαλίζουν τήν λληλοπεριχώρηση τν προσώπων πού παρτίζουν τό σμα, πομένως ρρηκτα καί σύγχυτα αωνίζοντας τήν ναστάσιμη καί σχατολογική προοπτική τς κκλησίας.